Digital markedsføring

Maren

Digitalt salg og markedsføring, Fjellsport.no

Maren jobber med digitalt salg og markedsføring i Fjellsport.no, en av landets raskest voksende nettbutikk i sin bransje. Maren kommuniserer med kunder gjennom e-post, men i et tett samspill med de andre markedsføringskanalene. Marens hverdag består i hovedsak av oppgaver som planlegging, design, analyse og rapportering.

- Jobben i Fjellsport.no er morsom og variert! Både netthandel og digital markedsføring er spennende områder. Men det er også utfordrende da det stadig er nye ting å tilegne seg. Ettersom den digitale utviklingen skjer såpass raskt som den gjør i dag må man være proaktiv, nytenkende og kreativ med nye løsninger. Alt i alt liker jeg veldig godt mine arbeidsoppgaver, og ekstra spennende er det å ta del i den raske digitale utviklingen i bransjen.

Silje

Digital markedsfører, Fjellsport.no

Silje jobber som digital markedsfører i Fjellsport.no, som er en av landets raskest voksende nettbutikk. Hun jobber med søkemotoroptimalisering, SEM og tilpasning av nettbutikken.

- Det å kunne jobbe med digital markedsføring i Fjellsport.no er veldig spennende. Jeg jobber daglig med å analysere kundenes adferd og søkemønstre, noe som er både lærerikt og spennende. Det å forstå en kundereise gir mulighet for å skape en god kjøpsopplevelse for kunden, og økt salg for Fjellsport.no. Jeg jobber i en spennende bransje og lærer noe nytt hver eneste dag!

Lasse

Teamleder/konsulent, EasyWeb Norge

Lasse jobber med å hjelpe sine kunder i å lykkes på nett, og nå sine digitale mål. EasyWeb Norge bistår kundene med data- og resultatbasert markedsføring, eller performance markedsføring, innen alle kjente annonseplattformer. Det er en mer økonomisk tilnærming til digital markedsføring der han er opptatt av å måle og analysere lønnsomheten av hver annonsekrone kunden bruker.
 

Lasse opplever at kunder kommer til ham med et ønske om å øke omsetningen eller få mer trafikk til sine nettsider. For å gjøre dette på en god måte gjør EasyWeb Norge en grundig kartlegging av kunden, deres målsetninger og omgivelsene de opererer i.

- Videre bygger vi en digital markedsføringsstrategi basert på hva som er riktig for å nå kundens mål. Jeg jobber med analyse og forbedring for å stadig hjelpe våre kunder å skape en god kundereise for sine besøkende.

I hverdagen handler det mye om analyse, bygge kampanjer i verktøy som Google Ads, Microsoft Ads, Facebook Business Manager og andre nødvendige verktøy.

- Det beste med å jobbe med digital markedsføring er å jobbe i en bransje i stadig utvikling, hele tiden lære nye ting, og å jobbe med bedrifter i ulike bransjer - alt fra leadsbaserte nettsider for B2B til nettbutikker med konsumvarer.

Hanne

Markedssjef, Blush

Hanne jobber som markedssjef med ansvar for markedsføringsstrategier, kampanjer og aktiviteter, rekruttering av nye kunder og medieplaner

Blush er en av Norges ledende nettbutikker innen skjønnhet og velvære.

 

Hos Blush finner du kjente merker innenfor sminke, hudkremer, hårpleie og parfyme til solbriller og klokker.

- Siden vi er en nettbutikk så skjer det meste av markedsføringen online. Vårt fokus er å gjøre kundereisen så enkel og trygg som mulig.

Salg, ledelse og markedsføring

Jan 

Salgssjef Forhandler, Jotun

Jan jobber som salgssjef med ansvar for oppfølging og utvikling av salgsapparatet som har fokus på butikker i Norge.

- Det å etablere og videreutvikle en sterk markedsposisjon for Jotun krever et motivert og dyktig salgsapparat som løpende utvikler og tilpasser seg markedet og våre kunders behov. Salgskonsulentenes oppgave er oppfølging av butikker i sitt distrikt og skape gode, langsiktige relasjoner med dem som selger maling til forbruker.

 

Gode relasjoner bygges over tid gjennom målrettet kundearbeid hvor blant annet gjennomføring av salgsaktiviteter, produktopplæring og produkteksponering i butikk er viktige elementer for å lykkes.

Jans oppgaver som salgssjef er å støtte og motivere salgskonsulentene i deres jobb med butikkene, sikre at avtalte kundeaktiviteter og fokus fra Jotun blir gjennomført som avtalt. I tillegg tilrettelegger han for interne kompetanseprogrammer, slik at selgerne er best rustet i den daglige kampen for å vinne butikker og forbrukere.

- Jeg er som Jotun-ansatt stolt over å være en del av et selskap som tenker langsiktig, innovativt og hvor våre verdier omsorg, respekt, lojalitet og mot ikke bare er fire flotte ord, men lever i praksis, da de gjenspeiler alt vi gjør internt og for våre kunder.

Andreas 

Key Account Manager, Jotun

Andreas jobber med kjedekundene til Jotun i det dekorative markedet i Norge.

- Å jobbe med en av Norges aller sterkeste merkevarer og markedslederen innen maling er utrolig spennende og utfordrende. I jobben inn mot byggevare- og faghandelskjedene er noen av våre hovedoppgaver å sikre økt salg gjennom ivaretakelse av merkevarene, innovasjoner, distribusjon, butikkeksponering, markedsføring og kampanjestyring.

Det byr på varierte og spennende arbeidsdager, da han jobber med flere av de store kjedene. Da blir langsiktighet og gode profesjonelle relasjoner avgjørende.

- Jotuns verdier ligger som en grunnsten i alt vi foretar oss. Dette er med på å gjøre at Jotun blir oppfattet som en langsiktig og god samarbeidspartner kjedene ønsker å lykkes sammen med. Seriøsitet, ærlighet, nytenkning og viljen til konstant å utvikle seg er nøkkelegenskaper for å lykkes. Det er inspirerende å jobbe i et firma som tar dette på alvor og hele veien er opptatt av videreutvikling og opplæring av sine ansatte.

Andreas

Salg Audi, Møller Bil

Andreas jobber med salg av Audi hos Møller Bil Sandefjord.

- Det er gøy å jobbe med et så sterkt merkenavn som Audi! I min jobb møter jeg både bedriftskunder og private kunder. Dette stiller store krav til profesjonelt salgsarbeid, kundebehandling og god oppfølging. Det er spennende å jobbe i denne bransjen, og i Møller Bil får jeg videreutvikle meg som selger, lære nye måter å kommunisere på - samtidig som jeg selger markedets beste produkter!

Stor konkurranse gjør at Andreas må jobbe profesjonelt, være oppdatert og stadig utvikle seg for å kunne gjøre en god jobb.

- Dette motiverer meg, og gjør at jeg trives veldig godt hos Møller Bil med salg av Audi. Jobben med salg er spennende – ingen dager er like! Ulike kunder og ulike behov.

  • Facebook

Lik oss på Facebook!

© 2019 by Gokstad Akademiet.