fbq('track', 'ViewContent');
 

Digital markedsføring

Digital markedsføring hos Gokstad Akademiet

Studieinformasjon

Trives du med digitale medier? Vil du bli framtidens markedsfører?

Dette er utdanningen for deg som ønsker kort vei til jobb som digital markedsfører. Digital markedsføring er et viktig fagfelt som går ut på å selge varer og tjenester gjennom digitale kanaler. Det er behov for å kombinere tradisjonelle markedsføringsmetoder med nye verktøy og plattformer. 

Du lærer hvordan du jobber med blant annet søkemotoroptimalisering, annonsering på digitale flater, kampanjer, analyser, Google-verktøy og sosiale medier. 

Kunnskap om digitale kanaler er i dag sentralt for å lykkes i markedsføringen. Dette krever kompetanse som mange bedrifter ønsker seg for å stå best mulig rustet i kampen om kundene. Et stort antall av dagens bedrifter har ikke denne kunnskapen, og har derfor behov for medarbeidere med kompetanse innen digital markedsføring.

I dette studiet vil du lære om:​​

  • Sosiale medier som Facebook, Snapchat, Instagram, LinkedIn m.m.

  • Søkemotoroptimalisering

  • Digitale analyser i Google Analytics/Google Adwords

  • Bannerannonser

  • Content Marketing

  • Markedsføringsstrategier

  • Inbound marketing

  • Algoritmer

  • Blogg m.m

Studiestart:

30. august 2021

Studiested:

Framnesveien 7, 3222 Sandefjord

Søknadsfrist:

Løpende opptak. Søknadene behandles i den rekkefølgen de kommer inn.

Varighet:

2 år (4 semestre)

Pris:                       

Kr 48.000,- pr. semester.

Godkjenninger:

Lån og stipend i Lånekassen.

Studiet er NOKUT godkjent.

Opptakskrav:

Generell studiekompetanse. Det kan også søkes på grunnlag av realkompetanse.

Les mer under opptakskrav.

Grad:

Høyere yrkesfaglig utdanning

Studiepoeng:

120

Det er et skrikende behov for digitale markedsførere og selgere med digital kunnskap og studenter fra Gokstad Akademiet er attraktive medarbeidere" 

                                                                                                  - Eric Sandtrø, gründer av Fjellsport og Komplett.

Studiemodell

Studiet er lagt opp svært praktisk. Vi jobber med spennende case fra det lokale næringslivet og har relevante gjesteforelesere med spisskompetanse i de ulike emnene.

 

Studiet har følgende emner:

 

1. år

  • Markedsføringsstrategier

  • Introduksjon til digital markedsføring

  • Websider, landingssider og e-post markedsføring

  • Søkemotoroptimalisering

  • Bannerannonsering

  • Digitale analyser (Analytics)

  • Sosiale medier

 

 2. år

  • Sosiale medier

  • Inbound marketing

  • Digital markedsføring

  • Lover og etiske regler

  • Datadrevet markedsføring