fbq('track', 'ViewContent'); 2 årig utdanning i Digital markedsføring, Gokstad Akademiet, Sandefjord

Digital markedsføring

Digital markedsføring hos Gokstad Akademiet

Studieinformasjon

Trives du med digitale medier - vil du bli framtidens markedsfører?

Dette er utdanningen for deg som ønsker kort vei til jobb som digital markedsfører. Du lærer hvordan du jobber med søkemotoroptimalisering, annonsering på digitale flater, kampanjer, analyser, Google-verktøy og sosiale medier m.m.

 

Studiet gir deg kunnskap om hvordan du bruker digitale verktøy i markedsføringen for å oppnå best mulige resultater.

Kunnskap om digitale kanaler er i dag sentralt for å lykkes i markedsføringen. Dette krever kompetanse som mange bedrifter ønsker seg for å stå best mulig rustet i kampen om kundene. Et stort antall av dagens bedrifter har ikke denne kunnskapen, og har derfor behov for medarbeidere med kompetanse innen digital markedsføring. Det er behov for å kombinere tradisjonelle markedsføringsmetoder med nye verktøy og plattformer. 

I dette studiet vil du bl. a. annet lære om:​​

  • Søkemotoroptimalisering

  • Google Analytics/Google Adwords

  • Facebook, Snapchat, Instagram, LinkedIn m.m.

  • Inbound marketing

  • Algoritmer

  • Content Marketing

  • Blogg m.m

Studiestart:

31. august 2020

Studiested:

Framnæsveien 7, 3222 Sandefjord

Søknadsfrist:

Løpende opptak. Søknadene behandles i den rekkefølgen de kommer inn.

Varighet:

2 år (4 semestre)

Pris:                       

De 80 første studentene slipper å betale studieavgift.

Godkjenninger:

Lån og stipend i Lånekassen.

Studiet er NOKUT godkjent.

Opptakskrav:

Generell studiekompetanse. Det kan også søkes på grunnlag av realkompetanse.

Les mer under opptakskrav.

Grad:

Høyere fagskolegrad

Studiepoeng:

120

Det er et skrikende behov for digitale markedsførere og selgere med digital kunnskap og studenter fra Gokstad Akademiet er attraktive medarbeidere" 

                                                                                                  - Eric Sandtrø, gründer av Fjellsport og Komplett.

Studiemodell

Studiet er lagt opp svært praktisk. Du jobber med emnene slik du vil gjøre i en jobbsituasjon. Det vil være  praktiske oppgaver, øvelser og cases underveis.

 

Studiet har følgende emner:

 

1. år

  • Markedsføringsstrategier

  • Introduksjon til digital markedsføring

  • Websider, landingssider og e-post markedsføring

  • Søkemotoroptimalisering

  • Bannerannonsering

  • Digitale analyser (Analytics)

  • Sosiale medier

 

 2. år

  • Sosiale medier

  • Inbound marketing

  • Digital markedsføring

  • Lover og etiske regler

  • Datadrevet markedsføring

 

Annet:

Til studier

  • Facebook

Lik oss på Facebook!

© 2019 by Gokstad Akademiet.